پایگاه تحلیلی خبری پیام خبر
خبر فوری:
نادر شهسواری بازیگر فیلم شنای پروانه:

فیلم «شنای پروانه»، بازتاب واقعی شرایط جامعه ایران/ اجازه بدهیم کارگردانان جوان کار خود را انجام دهند

فیلم «شنای پروانه»، بازتاب واقعی شرایط جامعه ایران/ اجازه بدهیم کارگردانان جوان کار خود را انجام دهند
    -     کد خبر: 8132
    -     تاريخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۶|۲۲:۰۹
بازیگر فیلم «شنای پروانه» در گفتگو با هنر شیراز :فیلم «شنای پروانه»، بازتاب واقعی شرایط جامعه ایران است، واقعیت که باز آفرینی شده نه بازسازی صرف و این مسئله بسیار پراهمیت در حوزه اندیشه ورزی سینما و تکنیک نگاه کردن به حساب می آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هنر شیراز ،  نادر شهسواری، بازیگر فیلم «شنای پروانه» امشب در حاشیه اکران فیلم «شنای پروانه» در خصوص این اثر و کار با «محمد کارت»، کارگردان این اثر گفت: وی با ساخت این فیلم کاری کرده کارستان و نشان می دهد، این فیلمساز آینده خوبی دارد و وقتی نخستین فیلم بلند خود را با این موضوع إستارت می زند قطعا افق روشنی دارد و فیلمنامه «شنای پروانه» خوب نوشته شده بود، گره و مخاطب را تا آخر با خود همراه می کند هرچند ایرادات جزئی هم داشت و نباید روی برخی صحنه ها زیاد تاکید می شد.

 

این بازیگر تئاتر و سینما ادامه داد: بازی های فیلم بجز بنده به خوبی نقش خود را ایفا کردند و نکته ای باید به آن توجه داشت این است که نسل ما با دیدن فیلم های کلاسیک رشد کردند و نگاه و معیار ما بر اساس اصول کلاسیک بوده اما وقتی نگاه می کنیم فیلمسازانی مثل «محمد کارت»، سنت شکن می شوند و بدعت گذاری غلط نمی کنند و نگاه خودشان را در فیلم جاری می کنند و چه بخواهیم و نخواهیم آینده متعلق به آنها هست.

 

شهسواری افزود: باید به جوان ها بیشتر بها بدهیم چون امروز حرف درست و برآیند جامعه ما را فیلمسازان جوان می زنند و قصدم نبش گذشته ها و انتقاد از فیلمسازان پیشکسوت نیست ولی باید قبول کنیم کارگردان های جوان و خوشفکر در حال شکست مرزها و خط قرمزها هستند و فیلم شنای پروانه دقیقا به همین موضوع اشاره دارد و برآیند و بازتاب واقعی اتفاقات جامعه است.

 

وی اضافه کرد: «شنای پروانه»، بازتاب واقعی شرایط جامعه ایران است، واقعیت که باز آفرینی شده نه بازسازی صرف و این مسئله بسیار پراهمیت در حوزه اندیشه ورزی سینما و تکنیک نگاه کردن به حساب می آید.

 

شهسواری گفت: به نظر می رسد اگر نگاه به قاب بندی، قاب بندی و فیلمسازی کلاسیک نداشته باشیم یعنی نه اینکه اون اصول را بهش تعلق خاطر نداشته باشیم اما فعلا آنها را کنار بگذاریم و اجازه دهیم فیلمسازان جوانی مانند «محمد کارت» که آینده روشنی دارند و حرفی برای گفتن در هنر فیلمسازی دارند اثر خود را بسازند، چون آینده متعلق به آنها است.

ارسال نظر

نام
پست الکترونیک
متن
captcha
ارسال