به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هنر شیراز ، سینما گلستان شیراز در ادامه اکران آثار مطرح سینمای جهان روز جمعه ساعت ۱۰ صبح فیلم سینمایی مرد ایرلندی اثر مارتین اسکورسیزی با هنرمندی رابرت دنیرو ، آل پاچینو و جو پشی را برای علاقه مندان بصورت ویژه اکران می کند
The irishman
اكران جمعه ساعت ۱۰:۰۰صبح
نامزد ۵ جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم،کارگردانی، فیلمنامه و نقش دوم مرد (آل پاچینو،جو پشی)
سال ساخت ۲۰۱۹
ژانر:درام ،جنایی
كارگردان مارتین اسكورسیزی
بازیگران: رابرت دنیرو ال پاچینو جو پشی و...
خلاصه داستان:
مرد ایرلندی فیلم مورد انتظار از كارگردان سرشناس هالیوودی یعنی مارتین اسكوسیزی است كه از نام های بزرگی همچون ال پاچینو و رابرت دنیرو بهره میگیرد.داستانی مافیایی كه از دیدگاه فرانك شیران (یك كهنه سرباز جنگ جهانی دوم) روایت میشود .شیران یك قاتل حرفه ای است كه با برخی از بدنام ترین شخصیت های دهه ۵۰میلادی همكاری میكند.
خرید اینترنتی بلیت سایت ایرانتیك بخش فیلم خارجی
مرد ایرلندی اولین همکاری اسکورسیزی با آل پاچینو و نهمین همکاری دنیرو و اسکورسیزی (اولین همکاری پس از ساخت فیلم سینمایی «کازینو» (Casino) در سال ۱۹۹۵) به حساب میآید.
مجموعه نوشتههایی که به عنوان نقد فیلم مرد ایرلندی منتشر شده یک صدا به تحسین این فیلم پرداختهاند. جدیدترین ساخته مارتین اسکورسیزی با عناوینی چون بهترین اثر نتفلیکس در یک دهه اخیر، شانس مسلم اسکار، پختهترین ساخته اسکورسیزی و امثال آن یاد شده.
در ادامه بخشهایی از برخی نقدهای نوشته شده درباره فیلم سینمایی مرد ایرلندی را مرور میکنیم:

نیویورک تایمز
- ای. او. اسکات
- نمره متا: ۱۰۰
فیلم طولانی و تاریک است. طولانی همچون رمانی از فیودور داستایفسکی یا تئودور درایزر و تاریک همچون یک تابلوی نقاشی از رامبرانت… مرد ایرلندی نسبت به سایر آثاری که اسکورسیزی از زندگی خلافکارانه خلق کرده کمتر احساساتی و بیش از همه آنها تلخ و تند است.
حضور بسیاری از بازیگرانی که پیشتر در آثار اسکورسیزی ایفای نقش کردهاند در این اثر سینمایی حس خوشایندی ایجاد میکند… یکی از آنها جو پشی است که در ۲۰ سال گذشته بسیار کم کار بوده است؛ او شمایل گذشته خود را که بازیگریاش با آن تعریف میشد از دست داده است و همهی بار نقش را با چشمهای غمگین و مراقب و صورت دوست داشتنیاش حمل میکند. وقتی او و دنیرو با هم روی پرده ظاهر میشوند به قدرت هنر ایمان پیدا میکنید.
ورایتی
- اوون گلیبرمن
- نمره متا: ۱۰۰
مرد ایرلندی مارتین اسکورسیزی یک حماسه باشکوه گانگستری است که در رگهایش جای خون یخ جاری شده.
مرد ایرلندی همان فیلمی است که گمان میکنم بسیاری از ما میخواستیم از اسکورسیزی ببینیم: یک اثر تلخ، بینظیر و خلاصه نفسگیر… چشماندازی از جهان زیر زمینی خلافکارها که در آن پژواکهای فیلمهای گانگستری قبلی کارگردان به گوش میرسد اما در عین حال ما را به نقطهای جدید و جسورانه میبرد.
تایم
- استفانی زاخارک
- نمره متا: ۱۰۰
در ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه اول ِاین فیلم که یک اثر ِ ۳ ساعت و ۳۰ دقیقهای است، با فیلمی هوشمند و سرگرمکننده روبرو میشویم؛ تا اینجا احتمالا خیال میکنید کل ماجرا همین بوده. اما مدتی بعد وقتی به نیم ساعت پایانی برسید فیلم به سمت و سویی حرکت میکند که ناگهان در مییابید چه تاثیر عمیقی رویتان گذاشته. فقط آن زمان است که در مییابید اسکورسیزی چه کرده است.
ایندیوایر
مارتین اسکورسیزی بهترین فیلم گانگستریاش را پس از رفقای خوب (Goodfellas) کارگردانی کرده است. این حماسه جاهطلبانه تصویری خالص و بیپرده از آن چیزی است که سبک فیلمسازی او را در ۵۰ سال گذشته چنین متمایز ساخته.

اسکریندیلی
مرد ایرلندی فیلمی است که فورا جایگاه خود را در میان مجموعه آثار اسکورسیزی پیدا کرده است و شانس قدرتمندی در رقابتهای اسکار خواهد بود.
مرد ایرلندی یعنی اسکورسیزی در اوج … فیلمی که در نیم ساعت پایانی به نقاطی عمیقتر از حد مورد انتظار میرسد؛ لحظات تامل، دردهای ناشی از پشیمانی و بیقراری از فرصتهای از دست رفته.
هالیوود ریپورتر
- استیون دالتون
- نمره متا: ۸۰
اینکه چرا اسکورسیزی تصمیم گرفته این اثر ۳ ساعت و ۳۰ دقیقهای را به یک سریال کوچک تبدیل نکند و آن را به عنوان یک فیلم سینمایی عرضه کند کمی گیجکننده است. هر کس با انتظار دیدن آن نوع پویایی و برونریزی خاص آثاری چون رفقای خوب و کازینو به دیدن مرد ایرلندی بیاید احتمالا ناامید خواهد شد. اما این اثر سینمایی در بسیاری سطوح همچون تکهای مجلل و باشکوه از سینما است که به زیبایی ساخته شده باشد.
گاردین
برای اسکورسیزی به عنوان یک کارگردان مولف که در بسیاری آثارش توسط مدیران استودیوها کنترل شده و تحت مهار قرار گرفته، پیشنهاد نتفلیکس برای داشتن کنترل کامل فیلم، اگر نگوییم یک پیشنهاد خطرناک قطعا یک پیشنهاد وسوسهبرانگیز بوده است.
اما مرد ایرلندی… نه تنها با استانداردهای خودش یک فیلم موفق محسوب میشود در عین حال نمونه موفقی است از اینکه چطور این تغییر شجاعانه در صنعت سینما میتواند به کسانی نفع برساند که از قدرت زیاد با مسئولیتپذیری زیاد استفاده میکنند. چرا که، به سادگی باید گفت این فیلم با شرایطی که دارد هرگز ممکن نبود در سیستم مدرن استودیویی ساخته شود مگر با کمک سرویسی چون نتفلیکس.